انتخابات باشکوه، تیرخلاص به پروژه اغتشاشگران | موج تبلیغاتی غرب گرایان و تحریمیان چطور شکست می‌خورد؟

با اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس، روشن است که باید در انتظار انتخاباتی رقابتی در اسفندماه بود.
کد خبر: ۱۴۳۹۸۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، با اینکه جریان غرب‌گرا تلاش دارد تصویری وارونه از نتایج بررسی صلاحیت‌ها ارائه دهد، اما آمار‌ها حاکیست، تعداد نامزد‌های حاضر در عرصه انتخابات بیش از آن چیزی است که پیش از این گمان می‌رفت.

طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفته است: بیش از ١٢ هزار نفر برای نامزدی انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده‌اند که این رقم نسبت به دوره قبل (تعداد افرادی که در هیات‌های نظارت استانی تایید صلاحیت شدند) دو برابر است.

در این میان تنها قریب به یک سوم از متقاضیان با عدم تایید روبرو شدند و با این حال اکنون به ازای هر کرسی مجلس ٣٨ نفر تایید صلاحیت شدند که در حوزه‌های انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت ۳۸ نامزد برای هر کرسی بهارستان گواه بر این است که رقابتی جری میان نلمزد‌ها رقم خواهد خورد و بدیهی است که فعالیت احزاب و جریانات سیاسی این رقایت را جدی‌تر هم خواهد کرد.

با این حال گروه‌های ضدایرانی آماده‌اند تا با ترغیب مردم به تحریم انتخابات، آن‌ها را از مشارکت سیاسی ناامید کنند. تحریم‌کنندگان که ادامه خط تحریم ایران هستند، امیدوارند ناامیدی مردم از صندوق‌های رای، منتهی به حضور آن‌ها در اغتشاشات خیابانی شود.

این گروه‌ها از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، صندوق‌های رای را فرمایشی دانسته‌اند، اما حضور مردم در عرصه آن‌ها را ناامید ساخته است.

شکست پروژه اغتشاشات خیابانی سال پیش، این نگرانی را در طیف تحریمی جدی‌تر کرده که مشارکت انتخاباتی در اسفند ماه بالاتر از قبل شود. شاید برای همین است که آن‌ها از هم‌اکنون به کمک غرب‌گرایان، بر طبل ردصلاحیت‌های گسترده و ناامیدسازی مردم می‌کوبند.

انتظار می‌رود شورای نگهبان با پاسخ مستدل به شبهات و اتهامات، موج تبلیغاتی تحریمیان را خنثی کرده و هم‌زمان، دولت نیز با پرهیز از اقدامات حاشیه‌ساز و جلوگیری از جهش قیمتها، بستر را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده کند. انتخاباتی که تیر خلاص بر قریب به دو سال تلاش برای ناامن‌سازی کشور خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها